Guide: Hvad vil det sige at arbejde i et telemarketingbureau?

Guide: Hvad vil det sige at arbejde i et telemarketingbureau?


Når man kigger efter job, specielt deltidsjob og studiejobs, så dukker der ofte ledige job op i telemarketingbureaus. Men hvad vil det egentlig sige at arbejde sådan et sted? Hvad går jobbet ud på, og hvordan kan du bruge det på din videre rejse i din karrierer? Det får du alt sammen svar på lige her.

Hvad går arbejdet ud på?

Når man arbejder i et telemarketingbureau som phoner eller mødebooker, så går det i alt sin simpelhed ud på, at man ringer ud til potentielle kunder. Her skal du så enten sælge dem et produkt, et abonnement eller booke et møde med dem for en anden virksomhed. Oftest er det nemlig sådan at et telemarketingbureau som partnerdialog.dk er mellemleddet i selve salget. Det vil sige at de bliver booket af en virksomhed, der ønsker at få for eksempel flere møder i deres kalender, men ikke selv har ansatte til at sørge for dette. Derfor booker de et telemarketingbureau, hvor det så er de ansatte i telemarketingbureauet der ringer ud til potentielle kunder. Når man skal arbejde sådan et sted, skal man derfor være god til at snakke i telefon og man skal ikke være for genert. Derudover er det en god ide, at kunne klare at dem man ringer til, kan blive sure på en. Det er nemlig ikke alle der tager lige godt imod en telefonsælger og slet ikke hvis det blot er kold kanvas til privatpersoner. Du får derfor lært en hel masse om hvordan du tackler potentielle kunder, der ikke nødvendigvis er til at samarbejde med. Det er egenskaber, som du sagtens kan bruge i andre dele af din karrierer.

sælgere

Hvilke virksomheder booker et telemarketingbureau?

Det er selvfølgelig meget nærliggende, at spørge sig selv, hvilke produkter eller ydelser man kommer til at skulle sidde og sælge over telefonen. Her er svaret dog ikke lige til. Det kan nemlig være mange typer af virksomheder, der gør brug af et telemarketingbureau og du kan derfor ikke nødvendigvis på forhånd vide hvad du skal sælge over telefonen. En ting er dog sikkert og det er ganske sobre ting. Du har garanteret selv været ude for, at en telefonsælger har ringet til dig for at støtte et godt formål eller oplyse dig om, at du kan spare penge ved at benytte dig af en bestemt aftale. Det er præcis det samme som du vil skulle lave, hvis du arbejder med kold kanvas i et telemarketingbureau.

Hvorfor bruge et telemarketingbureau?

I gamle dage, der greb virksomhederne selv røret og ringede ud, men sådan er det ikke længere. I dag er det billigere for en virksomhed at betale andre for at gøre det, end selv at have ansatte til at sidde og lave dette arbejde for dem. Der er derfor i bund og grund tale om, at det bedre kan betale sig for en virksomhed at hyre et telemarketingbureau end selv at ansætte folk til den opgave og derfor er de blevet så populære.

Author Image
administrator